REFLEXÕES SOBRE IDENTIDADE E CONSUMISMO NO CONTEXTO DA PÓS-MODERNIDADE
Abstract
The present study aims to consider how consumerism impacts on the formation of the subjects' identity in the contemporaneity context, intending to define the fundamental concepts to discuss the problematic through a literature review and to relate the perspectives of different scholars in the area, making inferences on the process, in order to raise reflections and point directions to the exposed problem, either in deepening on the issue or in the search for solutions. At the end of the research, it was possible to verify the relationship between consumerism and identity, since consumption acts by identifying subjects and communicating, mainly in a context of displacement from the solid-modern society of producers to the liquid-modern society of consumers.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Entheoria: Cadernos de Letras e Humanas ISSN 2446-6115
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
O(s) Autor (es), na qualidade de titular (es) do direito de autor do ensaio ou artigo submetido à publicação, de acordo com a Lei nº. 9610/98, concorda (m) em ceder os direitos de publicação à Revista Entheoria e autoriza(m) que seja divulgado gratuitamente, sem ressarcimento dos direitos autorais, por meio do Portal de Revistas Eletrônicas da UFRPE e sites associados, para fins de leitura, impressão e/ou download pela Internet, a partir da data da aceitação do artigo pelo Conselho Editorial da Revista. É vedada a submissão integral ou parcial do manuscrito a qualquer outro periódico.